بهینه سازی سایت برای Lead Generation Techniques

لید جنریشن Lead Generation : 0 تا 100 چیستی تا اجرا

ساده نگه دارید — و ابزاری را امتحان کنید مانند Canva برای ایجاد تصاویر به راحتی، سریع و برای رایگان. این پست وبلاگ را بخوانید برای ایده‌هایی درباره انواع فراخوان برای اقدام (CTA) که می‌توانید روی آنها آزمایش کنید وبلاگ شما. پرس‌لاین در هر مرحله از تولید لید تا تغذیه و تبدیل لید می‌تواند به شما کمک کند. پیش از ترک سایت، شما را به وارد کردن ایمیل ترغیب کند و یا حتی دانلود کردن یک فایل کاربردی و جذاب را پیشنهاد دهد. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

با این حال، مشتریان به طور خودکار سرنخ‌های باکیفیت را به شما تحویل نمی‌دهند و شما باید از مشتریان خود درخواست مشارکت کنید. می‌توانید با ارائه تخفیف در خرید بعدی، مشتریان را با شرکت در این روند تشویق کنید. همچنین می‌توانید با ایجاد برنامه‌های درآمدزایی وسوسه‌کننده برای افراد در صورت ارجاع دیگران به خرید محصولات، آن‌ها را ترغیب کنید که شما را به آشنایان خود معرفی کنند. برای افزایش تعداد لیدهای کسب‌وکارتان باید حتما به راهی موثر فکر کنید و آن را در نقشه بازاریابی خود بگنجانید. این‌جا چند روش و ایده را به شما معرفی می‌کنیم که به کمک آن‌ها بتوانید لیدهای بهتری تولید (جنریت) کنید. آیا می دانستید که 77 درصد از مصرف کنندگان در صورت توصیه دوستان یا خانواده، احتمال خرید یک محصول را بیشتر می کنند؟ این آماری است که نمی توانید از آن چشم پوشی کنید.

با گنجاندن یک CTA (اقدام برای عمل) در پست‌های وبلاگ، به بازدیدکنندگان اطلاع دهید که به صفحه فرود منتقل خواهند شد. در این مقاله به بررسی اهمیت جذب لید در کسب‌وکارها پرداخته و نقش کلیدی آن در افزایش فروش و بهبود روابط با مشتریان را شرح خواهیم داد. همچنین راهکارهای هوشمندانه برای حفظ مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید را بررسی خواهیم کرده. در ادامه به مفهوم مارکتینگ اتومیشن و تأثیر آن بر بهینه‌سازی کمپین‌های بازاریابی و افزایش اثربخشی پرداخته خواهد شد. اگر به دنبال آشنایی با بهترین روش‌های جذب لید هستید، این مقاله اطلاعات کاربردی و مفیدی را در اختیارتان قرار می‌دهد. لید مگنت (lead magnet) به محتوای رایگانی می‌گویند که برای جذب مخاطبان و افزایش تعداد لیدهای یک کسب‌وکار استفاده می‌شود.

پربازدید بودن یک صفحه یا یک برنامه، لزوما به معنی بازدهی بهتر تبلیغات در آن برای کسب‌وکار شما نیست. در دنیای پیچیده بازاریابی دیجیتال، بهینه‌سازی وب‌سایت یکی از کلیدهای موفقیت در جذب مخاطب و افزایش تعامل با برند است. با استفاده از ابزارهایی مانند Flowpoint AI، می‌توانیم به بهترین شکل از داده‌ها و بینش‌های تحلیلی بهره‌برداری کنیم تا کارایی کمپین‌های بازاریابی خود را به حداکثر برسانیم. این ابزار با ارائه داشبوردهای جامع و بینش‌های هوش مصنوعی، به ما امکان می‌دهد که به طور دقیق‌تری رفتار کاربران را تحلیل کرده و نحوه تعامل آن‌ها با وب‌سایت را درک کنیم. از ترافیک سایت و منابع آن گرفته تا رفتار کاربران و عملکرد سایت، Flowpoint AI به ما کمک می‌کند تا استراتژی‌های بازاریابی خود را بهینه‌سازی کرده و تجربه کاربری را بهبود بخشیم. با بهره‌گیری از این اطلاعات، می‌توانیم تصمیمات بهتری اتخاذ کرده و به نتایج مطلوب‌تری دست یابیم.

هچنین شما می توانید اطلاعاتی درباره مشتری خود مانند صفحه ای را که مشتری شما در آن است شناسایی IP مشتریان و یا حتی کشور و شهرستانی که مشتری در آن قرار دارد را مشاهده کنید. به دنبال این ماجرا توانستیم در طول یک سال حدود 1200 لید را جذب کنیم آن هم بدون اینکه یک تبلیغ انجام دهیم. الان هم که در حال صحبت با شما هستیم تعداد این لیدها بعد از کمپین «بلک فرایدی» به حدود 2000 عدد رسیده است. چون گاهی پیش می‌آید که برخی از کاربران از ایمیل‌هایی نامعتبر برای پر کردن فیلدهایی این چنینی استفاده می‌کنند. می‌توانید رد پای لیدهای این مقاله را در پادکست زیر هم جستجو کنید. توجه کنید که درصد زیادی از شرکت ها، این قیف را به صورت مشخص برای خود تدوین نکرده اند و در نتیجه فرصت بسیار خوبی برای شماست تا چند قدم از آنها جلوتر حرکت کنید.

این صفحات مهم از سایت‌تان بهانۀ خوبی برای دریافت لید مشتریان است. برای طراحی حرفه‌ای این صفحات از مقالۀ «لندینگ پیج چیست؟ چگونه از آن نرخ تبدیل بالایی بگیریم؟» کمک بگیرید. All in One SEO یک افزونه قدرتمند برای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) در وردپرس می باشد. این افزونه به شما این امکان را می دهد که وب سایت خود را طوری بهینه کنید که محتوای شما در موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشد. سئوی وب‌سایت اثری بسیار مهم بر افزایش بازدید وب‌سایت و در نهایت بر افزایش درآمد یک کسب‌وکار خواهد داشت. به کمک لید جنریشن می‌توان اطلاعات بازاریابی مهمی را از مشتریان بالقوه جمع‌آوری کرد.

در صفحه اصلی خود، محصول خود را برای امتحان رایگان برای مدت زمان محدود در دسترس داشته باشید با استفاده از CTA و فرم که می توانید نام و آدرس ایمیل آنها را جمع آوری کنید. در پایان هر نسخه نمایشی محصول فعال، با کاربر دنبال کنید تا ببینید نظر او در مورد آن چیست. اغلب، این صفحات فرود هستند که در فرآیند تولید سرنخ همه عشق را به خود جلب می کنند. اما صفحه تشکر، جایی که بازدیدکننده پس از ارسال فرمی در صفحه فرود و تبدیل به سرنخ به آن هدایت می‌شود، نباید نادیده گرفته شود. قبل از اینکه وب سایت تولید سرنخ خود را بسازید، هدف خود را برای آن در نظر بگیرید. از کانال‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توییتر، خبرنامه های ایمیل و وبلاگ شرکت خود برای هدایت ترافیک به سمت فرم لید جنریشن استفاده کنید.

اگر لندینگ پیج شما شامل یک فرم ثبت‌نام است، این فرم باید بهینه و کاربرپسند باشد. فرم‌های طولانی و پیچیده می‌توانند کاربران را از پر کردن آن‌ها منصرف کنند. طبق یک قانون نانوشته، هرچه فیلدهای فرم کمتر باشد، نرخ تبدیل بیشتر خواهد بود، و این یکی از اصول ux و تجربه کاربری است. یکی از مهم‌ترین تکنیک‌ها برای بهینه‌سازی هر لندینگ پیجی، A/B Testing است. در این روش، دو نسخه متفاوت از یک لندینگ پیج طراحی می‌شود و هر نسخه به بخشی از مخاطبان نمایش داده می‌شود.

درک نحوه تعامل بازار شما با سایت شما می تواند به تعیین نحوه بهینه سازی تجربه کاربران کمک کند. این بخش فرعی به شما امکان می دهد تا محبوب ترین صفحات، مدت زمان تعامل کاربران و صفحاتی که با آنها بیشتر تعامل دارند را مشاهده کنید. بهتر از این، می‌توانید پارامترهای سفارشی برای کمپین‌های مختلف ایجاد کنید تا تعامل را به روش‌های خاصی اندازه‌گیری کنید. اگر می‌خواهید کاربران در وب‌سایت شما ثبت نام کنند، باید یک دلیل خوب به آنها بدهید. مثلا بعد از ثبت نام در سایت، امکان دسترسی به برخی از محتواها را پیدا کند، یا اطلاعات مهمی برایش فرستاده شود.

برای درک چگونگی بهینه‌سازی وب‌سایت خود، ابتدا باید یک درک اساسی از فرآیند تولید سرنخ به دست آوریم. آنچه این کانال ارتباطی را از سایر کانال‌ها مجزا می‌کند، این است که مخاطبان به شکلی هدفمند تبلیغات شما را دریافت می‌کنند. برای مثال اگر پاوربانک می‌فروشید،‌ تنها کسانی که کلیدواژه «خرید پاوربانک» را جستجو می‌کنند، تبلیغات وب‌سایت شما را دریافت خواهند کرد. در تکنیک های تولید سرنخ، تعامل شما شامل همه چیز از ایمیل گرفته تا تماس های تلفنی برنامه ریزی شده و ردیابی است، و پیگیری آن می تواند طاقت فرسا باشد. اینجاست که اتوماسیون CRM به راحتی می‌تواند گردش‌های کاری را برای تسهیل عملیات پیگیری تنظیم کند.

در کانال‌های پولی مانند Google Ads، LinkedIn Ads، Facebook Ads و Google Display، می‌توانید برای فهرست کردن تبلیغات خود در صفحات بهینه‌سازی شده وب سایت برای کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکارتان، هزینه کنید. یکی از ابزارهای مهم که می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند تا فرایند جذب و تبدیل لیدها را بهبود بخشند، پلتفرم متریکس است. متریکس، یک پلتفرم یکپارچه اتریبیوشن و مارکتینگ اتومیشن است که با ارائه داده‌های شفاف، قابل اعتماد و صحیح، به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا تصمیمات هوشمندانه‌ای در استراتژی‌های بازاریابی خود اتخاذ کنند. این پلتفرم با ابزارهای اتوماتیک‌سازی بازاریابی خود، فرایندهای پیچیده را ساده کرده و امکان تعامل سریع‌تر و دقیق‌تر با مشتریان را فراهم می‌آورد. هنگامی که داده‌هایی را از سرنخ‌های خود جمع‌آوری می‌کنید، باید به یاد داشته باشید که پایان آن تنها زمانی می‌رسد که آن را به تیم فروش واگذار کنید. در چرخه‌های پیچیده فروش، ارتباط بین بازاریاب و تیم فروش بسیار حائز اهمیت است و تیم فروش یا تیم موفقیت مشتری باید در هر تعامل با رهبر تیم بازاریابی، بازخورد مناسبی ارائه دهد.

طبیعتا جزئیات بیشتری دارد که از حوصله این بلاگ‌پست خارج است اما منظورم را می رساند. لید یک متریکی (سنجه) است که ما به عنوان مارکتر به آن اعتماد می‌کنیم. بدون داشتن لید، شما فقط در بازار سرگردان هستید و نمی‌توانید به درستی قدردان منابع خود باشید.

علاوه بر این، با بهینه‌سازی مداوم عملکرد کمپین‌ها و ارائه بینش‌های ارزشمند، متریکس تضمین‌کننده نرخ تبدیل بالاتر و بازگشت سرمایه بهتر خواهد بود. به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که یک صفحه فرود خاص عملکرد خوبی ندارد، می توانید از داده های CRM برای شناسایی نقاط درد مخاطبان خود استفاده کنید و بهبودهای لازم را انجام دهید. علاوه بر این شما می‌توانید از تکنیک‌های SEO برای افزایش نتایج موتور جستجوی ارگانیک برای وب‌سایت خود استفاده کنید. ایجاد این همکاری با سایر کسب و کارها می تواند راهی ارزشمند برای افزایش اقتدار شما، ایجاد اعتماد اجتماعی و جذب ترافیک بیشتر به سایت شما باشد و در نتیجه تولید سرنخ شما را بهبود بخشد. پس از شناسایی کانال‌هایی که مشتریان احتمالی شما در آنها فعال هستند و ایمیل‌ها را جمع‌آوری می‌کنند، می‌خواهید با آنها ارتباط برقرار کرده و به بازدید از وب‌سایت تشویق کنید.

البته اگر به‌دنبال سرنخ باکیفیت هستید؛ چون در نهایت این نوع از سرنخ‌ها به‌دردتان می‌خورد. شما اگر بخواهید برای اولین بار به یک منطقه سفر کنید، یا اینکه تجربۀ تازه‌ای از انجام یک کار را داشته باشید، یک مسیر را از ابتدا تا انتها طی می‌کنید. این مسیر از آشنایی اولیه از آن مکان جغرافیایی یا تخصص کاری شروع شده، سپس به ایجاد علاقه و در نهایت به تصمیم گیری برای انجامش منجر می‌شود. شما می توانید عنصر یا موردی را که می خواهید با مشتریان به اشتراک بگذارید را انتخاب کرده و با مشتریان خود در یک گفتگوی دو طرفه ویدئویی شرکت کنید. با استفاده از کلاس های  CSS شما می توانید در فرم ها طراحی خود را اعمال کنید و قادر خواهید بود ظاهر دلخواه خود را برای آن ها ایجاد کنید.

اگر به هر دلیلی مثل نداشتن شرایط ضبط وبینار، عدم توانایی در سخنرانی و... نمی‌توانید برای جذب لید وبینار برگزار کنید، با یک مدرس توانا در حوزه خودتان صحبت کرده و اسپانسر وبینار یا حتی سیمنار او شوید. CTA یا CALL TO ACTION در واقع همان درخواست‌هایی هستند که شما از مخاطبان‌تان در صفحه می‌کنید. مثلا همین که در انتهای این صفحه ما از شما خواسته‌ایم به صفحه فروشگاه ساز پرتال سر بزنید، یک CTA است. اگر تصور کرده‌اید ساخت لید با یک درخواست ساده از مخاطب انجام می‌شود، کاملا در اشتباهید. مثلا مخاطب در صورتی راه ارتباطی‌اش را به ما می‌دهد که مطمئن باشد در مقابل، یک ارزش در اختیارش قرار می‌دهیم.

به این ترتیب که در یک وب‌سایت بنری از الو پیک با چند فیلد وجود داشت و از کاربران خواسته شده بود که برای استخدام در الوپیک، نام و نام خانوادگی و شماره تماسشان را وارد بنر کرده و روی دکمه ثبت‌نام کلیک کنند. وب‌سایت‌های زیادی هستند که قسمتی از صفحه سایتشان را به باکس خبرنامه اختصاص می‌دهند. اما متن این بخش و چیزی که در انتها به کاربر داده می‌شود، آن‌قدر جذاب نیست. به همین دلیل، بسیاری از سایت‌ها شانس خود را برای دریافت لید از بخش خبرنامه از دست می‌دهند. اگر وب‌سایت شما قابلیت ثبت نام ندارد، می‌توانید یک فایل یا ویدیوی ارزشمند را در سایتتان بگذارید تا کاربران بعد از وارد کردن ایمیلشان بتوانند به آن دسترسی پیدا کنند. البته به یاد داشته باشید که نباید فایل را در همان صفحه به کاربر بدهید.

هنگامی که با موفقیت به مدیریت اجرایی رسیدید، باید مطمئن شوید که دلایلی قانع کننده‌ای را برای دعوت به همکاری و استفاده از خدمات ارائه می‌دهید. هر روز، هزاران مشتری آنلاین می‌شوند تا انواع راهنمایی‌ها و توصیه‌ها را برای حل مشکلاتی که ممکن است در رابطه با محصولات یا خدماتی که شرکت شما ارائه می‌دهد داشته باشند، جستجو کنند. اگر می خواهید یک کمپین تبلیغ در گوگل موفق و پربازده راه اندازی کنید که باعث افزایش فروشتان شود و بازگشت سرمایه خوبی برایتان به همراه آورد افراک می تواند به شما کمک کند. اکانت های تازه افتتاح شده ما شامل ۴۵۰ درهم پروموشن کد تبلیغ در گوگل می شوند. مثلاً از کاربران بپرسید «چرا مایل به دریافت کد تخفیف نیستید؟» و برای جواب گزینه‌هایی مثل «به اطلاعات بیشتری احتیاج دارم»، «در حاضر احتیاجی ندارم» و… طراحی کنید.

همان‌طور که قبلاً هم اشاره کردیم هیچ فرمول دقیقی برای موفقیت یک سایت وجود ندارد. باید دست به آزمون‌وخطا بزنیم و قوانین موفقیت مخصوص به سایت خودمان را پیدا کنیم. البته این کار باید با دقت و با نوشتن و اجرای یک CTA عالی انجام شود. مخاطب باید احساس کند با دادن اطلاعات سود می‌کند نه اینکه چیزی را از دست می‌دهد. ممکن است قرارگرفتن فرم ثبت‌نام، خرید و… در پایین سایت، بعد از اینکه مزایای محصول و خدمات را شرح دادید، بهتر باشد.

برای جمع آوری لید ها لازم است که سایت شما از نظر سئو از کیفیت خوبی برخوردار باشد و در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشد. همانطور که می دانید پاپ آپ ها یکی از راه‌های تبلیغاتی بسیار مفیدی هستند و در صورتی که طرح های شما زیبا باشند می توانید مشتریان را به کسب و کار خود علاقه مند کنید. با استفاده از این افزونه شما می توانید پنجره های پاپ آپ و تبلیغاتی خوبی را طراحی کنید و آن ها را در سایت خود در بخش های مختلف اجرا کنید. با استفاده از این افزونه شما قادر خواهید بود که اطلاعات مشتریان بالقوه و یا لید ها را جمع آوری کرده و برای آن ها ایمیل های تبلیغاتی خود را ارسال کنید. در این مقاله بهترین افزونه های وردپرس را که در جمع آوری لید به شما کمک می کنند تا بازاریابی خود را بهبود ببخشید به اشتراک خواهیم گذاشت. همچنین توصیه هایی از بهترین شیوه های فعلی برای موفقیت سئو ارائه می دهد.

موضوعات مرتبطی را انتخاب کنید که می‌دانید پرسوناهای هدف شما به آنها علاقه دارند، از کارشناسان صنعت دعوت کنید و ارائه‌های پر ارزش ارائه دهید. برای اندازه‌گیری اثربخشی جذب لید، ابتدا باید اهداف مشخصی تعیین کرده و شاخص‌هایی مثل ترافیک وب‌سایت، نرخ تبدیل و شاخص‌های تعامل (مانند نرخ کلیک و باز شدن ایمیل‌ها) را پیگیری کنید. استفاده از ابزارهای تحلیلی و مدل‌های اتریبیوشن برای پیگیری مسیر لیدها از اولین تعامل تا تبدیل آن‌ها به مشتری، کمک می‌کند تا استراتژی‌های خود را به‌طور مؤثر تنظیم کنید. جذب لید به‌عنوان یکی از اساسی‌ترین اهداف هر کسب‌وکار، نقش مهمی در رشد و توسعه آن ایفا می‌کند. لید یا سرنخ، افرادی هستند که به محصولات یا خدمات شما علاقه نشان داده‌اند و احتمالاً مشتریان آینده شما خواهند بود. با داشتن یک استراتژی مناسب برای جذب لید، می‌توانید فروش خود را افزایش دهید و روابط بلندمدت با مشتریان داشته باشید.

من سایت‌های زیادی را دیده‌ام که فرم ثبت نام سایت را با فرم استخدام در شرکت اشتباه گرفته‌اند و از کاربر اطلاعاتی را می‌خواهند که اصلا ارتباطی با وب‌سایت پیدا نمی‌کند. اگر چنین فیلدهایی در فرم ثبت نام سایت شما وجود دارند، حتما آنها را بردارید. برای مثال مهم‌ترین سرنخی که دیجیتالینگ از بازدیدکنندگان خود دریافت می‌کند شماره تلفن است و دیگر دریافت ایمیل کاربر به اختیار خود او است. اکثر خریداران B2B (51%) مایلند اطلاعات تماس خود را برای دسترسی به یک وبینار با شما به اشتراک بگذارند. همانطور که می بینید، وبینارها و رویدادهای آنلاین یکی از تکنیک های تولید لید یا سرنخ بسیار موثر هستند. آنها یک راه تعاملی برای تعامل با سرنخ های بالقوه ارائه می دهند و سرنخ ها را در مورد راه حل شما هیجان زده می کنند.

این صفحات در حفظ تعامل کاربر، نشان‌دادن حسن‌نیت و حتی افزایش فروش نقش غیرقابل‌انکاری دارند. اهمیت این اطلاعات در کمپین های گوگل ادز، در این است که شما می توانید با افراد علاقه مند ارتباط برقرار کنید و تلاش کنید آنها را به مشتری تبدیل کنید. مثال بالا، یک نمونه کوچک از مسیری که در مقدمه گفتم بود، که تمامی آن از یک سرنخ شروع شد. راهکارهایی که در ادامه مرور می‌کنیم، مربوط به کسب و کارهای اینترنتی از جمله راه اندازی سایت یا فروشگاه اینترنتی است که در نهایت باعث افزایش فروش اینترنتی شما می‌شود. با استفاده از این افزونه امکان پاسخگویی به نیاز کاربران بسیار راحت تر شده و برای افزایش میزان فروش و رشد اقتصادی کسب و کارتان استفاده از آن لازم می باشد.

نقاط جریان، مراحل یا کلیک‌های خاصی در سفر کاربر هستند که می‌خواهید آن‌ها را پیگیری کنید. دانستن اینکه چند کاربر به یک سایت دسترسی دارند یک چیز است، اما نحوه تعامل آنها با آن سایت کاملاً چیز دیگری است. چند جلسه از بازدیدکنندگان جدید است؟ آیا کاربر از منطقه ای می آید که در آن بازاریابی می شود؟ چه مدت در سایت ماندند؟ Insights Flowpoint AI می تواند به پاسخ به این سؤالات مهم کمک کند. او باید بداند که چرا ایمیل یا شماره تماس او را می‌خواهیم و در مقابل چه چیزی را به او می‌دهیم. «سرنخ» (Lead) اطلاعاتی است که از بازدیدکنندگان سایت دریافت می‌کنیم و به ما این اجازه را می‌دهد تا دوباره این ارتباط را با کاربر برقرار کنیم. با ۶ سال سابقه فعالیت تخصصی در زمینه SEO، بزرگترین چالشی که در پروژه‌های سئو با آن روبرو بودیم،‌ نرخ پائین فروش وبسایت‌ها بود،‌ طوری که حتی با افزایش ترافیک هم برطرف نمی‌شد!


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری