سئو برای ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ چیست + نمونه و 10 نکته مهم

می توان گفت در میان پلتفرم های پیشنهادی mailify پیچیده ترین گزینه است، به این دلیل که آپشن های اتوماسیون پیشرفته ای دارد. اگر قبلاً مهارت و دانشی را با سایر ابزارهای بازاریابی ایمیلی کسب کرده باشید، بسیار گران‌تر است، اما مدیریت آن بسیار آسان‌تر است. این وبسایت همچنین یک تست رایگان را ارائه می دهند که 30 روز طول می کشد و سپس می توانید به برنامه هایی دسترسی داشته باشید که از 39 یورو در ماه شروع می شوند. بازاریابی ایمیلی مدرن اصلا به معنی ارسال تعداد زیادی ایمیل با محتوای ضعیف است. این نوع بازاریابی تمرکزش بر روی شخصی سازی ایمیل هاست تا مخاطبین هدف را به طور مؤثرتر درگیر کند و به نیاز ها و سلایق آن ها پاسخ دهد. امنی‌سند بیشتر در زمینه بازاریابی ایمیلی و پیامک مطرح است و پلن رایگان آن برای کسب‌وکارهای کوچک و تازه‌واردهای ایمیل مارکتینگ کاربرد دارد.

برای جذب ایمیل‌های بیشتر باید ارزش ایجاد کنید و به مخاطب خود منفعت برسانید. یادتان باشد که فایل را در لینکی از سایت خودتان آپلود و برای ارسال آن یک لینک از سایت خودتان ارسال کنید. بنابراین می توانید بررسی کنید که چه کسی آن را دانلود می کند و سپس موفقیت ایمیل خود را آنالیز کنید. طراحی سایت حرفه ای با لندینگ پیج حرفه ای و  اتصال آن به ایمیل ها، یک توصیه بسیار مهم است که اغلب افراد معمولاً آن را دنبال نمی کنند. براساس علاقه مندی های لیدهایتان برای کمپین های ایمیل مارکتینگ خاص، لندینگ پیج بسازید. با این کار لندینگ پیج های شما فرآیند گفتگوی شما را ادامه می دهند به طوری که همان چیزهایی را ارائه می دهند که لیدهای شما انتظار دارند.

با رعایت استراتژی‌های مناسب و نکات کلیدی، می‌توانید نرخ باز شدن ایمیل‌ها و تعاملات با برند خود را به‌طور چشمگیری افزایش دهید. همچنین، به‌روزرسانی مداوم استراتژی‌ها و تحلیل دقیق داده‌ها به رشد و موفقیت کمپین‌های بازاریابی ایمیلی کمک می‌کند. کمپین ایمیل مارکتینگ (بازاریابی ایمیلی) شامل یک ایمیل یا مجموعه‌ای از ایمیل‌هایی است که یک بازاریاب به لیست مخاطبان ارسال می کند. این کمپین برای دستیابی به اهداف ویژه کسب‌وکار طراحی شده است که می‌تواند با اهداف مختلفی مانند هدایت فروش، ترویج یک محصول یا خدمت جدید یا تعامل بالا با مشتریان پیش برود. شرکت‌ها و استارتاپ‌های گوناگون با اهداف مختلفی مانند جذب مشتری، اطلاع‌رسانی به مشتری‌های قدیمی، معرفی خدمت یا محصول جدید و… از ایمیل مارکتینگ استفاده می‌کنند.

سینا عباسی، مدیر سئو ژاکت، بیش از 7 ساله که به‌صورت تخصصی در حوزه سئو فعالیت می‌کند. سینا عباسی با تخصص و تجربه‌ای که در حوزه سئو دارد، نگاه شما را به آموزش سئو در دنیای دیجیتال مارکتینگ تغییر می‌دهد. بازاریابی ایمیلی فرآیند پیچیده‌ای نیست، اما فرآیندی است که به بررسی زیادی نیاز دارد. در این صورت خواهید فهمید چگونه می‌توانید به بهترین نحو با مشترکان خود به نحوی که برای آن‌ها و اهداف تجاری شما مفید باشد، ارتباط برقرار کنید. کسب و کارهایی که می‌توانند از ایمیل مارکتینک کمک بگیرند شامل خورده فروشی‌‌ها، خدمات مالی، ارائه دهندگان خدمات مسافربری و گردشگری، تولید کنندگان کالاها، ارائه دهندگان خدمات بهداشت و… هستند.

بیش از 80 میلیون کاربر در سراسر جهان جز پرطرفدارترین ابزارهای معرفی شده است. یک ابزار کامل CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) است که به شما امکان می دهد تراکنش ها یا اتوماسیون ها را ایجاد کنید. اگر از بازاریابی ایمیلی به‌عنوان یک استراتژی برای پرورش و تبدیل مشتریان استفاده می‌کنید، باید به‌راحتی و در سریع‌ترین حالت بتوانید یک ایمیل را برای مخاطبان خود ارسال کنید. به‌دنبال ویژگی‌های درگ و دراپ و گردش کار قالب‌بندی‌شده در ابزار ایمیل خود باشید. این ابزار رایگان به شما در تجزیه‌وتحلیل قوی کمپین‌ها کمک می‌کند؛ به‌طوری که می‌فهمید در چه زمانی و چه کسی ایمیل‌هایتان را باز و روی لینک‌ها کلیک کرده است.

زوهو در کنار مجموعه‌ گسترده‌ای از پلتفرم‌های مدیریت CRM، فضای کاری آنلاین، امور مالی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات، یک ابزار ایمیل مارکتینگ هم ارائه می‌دهد. بریو این امکان را می‌دهد تا لیست ایمیل‌های خود را با فرم‌های ثبت‌نام قابل شخصی‌سازی بسازید و رابطه خود با مشتریان را با ایمیل‌های تراکنشی حفظ کنید. به‌همین دلیل شاید انتخاب بهترین ابزار ایمیل مارکتینگ چندان ساده نباشد؛ ضمن اینکه در ایران خیلی راحت به همه آن‌ها دسترسی نداریم. ایمیل مارکتینگ به شما این امکان را می دهد که ارتباط مستقیمی با مشتریان خود داشته باشید و آنها را از اخبار و پیشنهادات ویژه مطلع کنید. این ارتباط مستقیم باعث افزایش وفاداری مشتریان و تقویت روابط آنها با برند شما می شود. با توجه به افزایش استفاده از دستگاه های موبایل برای جستجو در اینترنت، بهینه سازی سایت برای موبایل از اهمیت بالایی برخوردار است.

سئو می‌تواند با کمک به نوشتن یک عنوان خوب، تاثیر زیادی در ایمیل مارکتینگ داشته باشد. می‌توانید با ارسال ایمیل‌های بازخورد و نظرسنجی از میزان رضایت مشتریان از سایت آگاه شوید و محتوای آن را مشتری‌‎محور پیش ببرید. در مقابل، تبلیغات به‌عنوان یکی از ابزارهای بازاریابی، هدف خود را جلب توجه مخاطبان و ترغیب آن‌ها به انجام یک اقدام خاص (مانند خرید محصول، ثبت‌نام در خدمات یا شرکت در یک رویداد) تعیین می‌کند. به فرآیند تلاش برای جلب توجه مخاطب هدف و ترغیب وی به بررسی محصولات و خدمات‌ برند، بازاریابی (Marketing) می‌گویند. مارکتینگ تمام جنبه‌های یک کسب‌وکار، از تولید و توزیع کالا گرفته تا فروش و تبلیغات را در بر می‌گیرد. در مقابل، به معرفی مستقیم محصولات، کالاها یا هویت یک برند از طریق استفاده از استراتژی‌ها و روش‌های مختلفی مانند بیلبوردها، آگهی‌های تلویزیونی و… تبلیغات (Advertising) می‌گویند.

مثل خیلی از ابزارهای رایگان بازاریابی ایمیلی که در اینجا فهرست شده‌اند، این ابزار یک ویرایشگر ساده درگ و دراپ ارائه می‌دهد که می‌توانید ایمیل‌های پاسخگو با سرعت بالایی ایجاد کنید. مدت ها پیش، اکثر مارکترهای دیجیتال دریافتند که ایمیل نقش مهمی را به در استراتژی بازاریابی جامع ایفا می کند. نتایج اثبات شده ای وجود دارد که می گوید ایمیل ها در پرورش مشتریان بالقوه و بهبود نرخ تبدیل در دیجیتال مارکتینگ بسیار موثر هستند. ایمیل ها کانال خوبی برای حفظ ارتباط با پایگاه مشتریان فعلی شما هستند، در صورتی که بخواهند افزونه ها یا سایر محصولات و خدمات شما را خریداری کنند. نگه داشتن مشتریان ثابت در حلقه ی ارتباط، پیوند بین مشتریان و برند شما را تقویت می کند که ممکن است به تبدیل آنها به طرفدارانی که کسب و کار شما را به دیگران هم معرفی می کنند، کمک کند. هنگامی که پلتفرم مناسب برای ارسال ایمیل و مدیریت پاسخ ایمیلها را انتخاب کردید، حالا می توانید روی ایجاد لیست ایمیل خود تمرکز بیشتری داشته باشید.

این نوع شیوه دعوت از مخاطبان از طریق لیست ایمیل‌هایی انجام می‌شود که جمع آوری کرده‌اید. اگر بخواهیم خیلی ساده این مفهوم را تعریف کنیم، در واقع پیاده‌سازی برنامه‌های بازاریابی بر بستر ایمیل و ارسال پیام الکترونیکی را می‌توان بازاریابی ایمیلی دانست. اما این مفهوم در واقع تعریفی گسترده‌تر دارد؛ چراکه بازاریابی به معنای اطلاع‌‌رسانی، برقراری ارتباط، ارزش‌آفرینی، جلب اعتماد، انتشار محتوا و حتی حفظ ارتباط بعد از نهایی شدن خرید است. به همین دلیل، بازاریابی از طریق ارسال ایمیل، یکی از زیرشاخه‌های دیجیتال مارکتینگ است که در آن تمام فرایندهای بالا از طریق ایمیل انجام می‌شود. موضوع ایمیل اولین چیزی است که مخاطب می‌بیند و باید طوری طراحی شود که او را به باز کردن ایمیل ترغیب کند.

همچنین مشترکان و مخاطبان شما نیز این حق را دارند که مشخص کنند چه ایمیلی برایشان ارسال گردد. به همین دلیل است که باید با دقت به افرادی که به وب سایت شما علاقه نشان داده‌اند ایمیل ارسال کنید. در مقابل، گیرندگان ایمیل شما افرادی هستند که علاقه واقعی به محصولات یا خدمات شما دارند و این علاقه باعث افزایش تعامل آن‌ها می‌شود. این تعامل می‌تواند شامل کلیک روی لینک‌ها یا بازدید از وب‌سایت برای کسب اطلاعات بیشتر باشد. در افزایش آگاهی از برند و جذب مخاطبان جدید، سئو عملکرد بسیار بهتری دارد.تقریباً 25% وب‌سایت‌ها نرخ کلیک 10-19% دارند و جستجوی ارگانیک و ترافیک مستقیم، مهم‌ترین منابع ترافیک وب‌سایت‌ها هستند.

با استفاده از اصول اولیه و دانش لازم برای راه اندازی یک استراتژی بازاریابی ایمیلی موثر، شما می توانید به بهبود نتایج کسب و کار خود بپردازید. ایمیل مارکتینگ، اگر به شیوه صحیح انجام شود، در افزایش فروش، افزایش آگاهی از برند و افزایش تعداد مشتریان وفادارتان بسیار موثر خواهد بود. سئو سایت بیشتر برای افزایش ترافیک ارگانیک و جذب بازدید کنندگانی که به دنبال محصولات و خدمات خاصی هستند، مورد استفاده قرار می گیرد. این استراتژی برای کسب و کارهایی مناسب است که نیاز به جذب مشتریان جدید و افزایش ترافیک وب سایت خود دارند. سرویس MailChimp با رابط کاربری خوب خود و دادن امکانات و ویژگی‌های رایگان و عالی توانسته جای خود را در بین کاربران باز کند. این سرویس به کاربر این امکان را می‌دهد تا به‌راحتی ایمیل و خبرنامه وب‌سایت خود را طراحی و سفارشی‌سازی کرده و با دیگر سرویس‌ها یکپارچه کند.

با این ایده خوب شما تمام خرید های خود را در ایمیل خود آرشیو خواهید داشت و به راحتی خرید های خود را بعد از مدت ها می توانید بررسی کنید. و سایر خدمات رایگانی که به ازای دریافت آدرس ایمیل و اجازه از مخاطب شما برای آن ارسال خواهید کرد. در پایان پیشنهاد میکنیم مقاله بهترین جایگزین اینستاگرام برای کسب و کارهای ایرانی چیست؟ را در صورت تمایل مطالعه نمایید. پاسخ این است که درست است شاید شبکه های اجتماعی امروزه بسیار کاربردی هستند اما ایمیل مارکتینگ چند مزیت اساسی دارد که همین موضوعات، آن را پراهمیت میکند. درست است که به این ایمیل ها به صراحت “بازاریابی” نمی گویند، اما برای کسب رضایت مشتری ضروری هستند.

همچنین می‌توانید در تعطیلات کمتر شناخته‌شده هم کمپین بازاریابی ایمیلی خود را اجرا کنید. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، یک راه عالی برای بازاریابی و تبلیغات اینترنتی به خصوص در زمان محدودیت دسترسی به اینستاگرام استفاده از ایمیل مارکتینگ است. ارسال ایمیل تبلیغاتی، یک راه عالی برای ارسال محتوا، تصویر و لینک محصولات به کاربران است. محتوای ارسالی میتواند انواع مختلفی داشته باشد و طیف وسیعی از مشتریان را پوشش دهد. در دراز مدت، استراتژی درست بازاریابی ایمیلی که به خوبی طراحی شده است، می تواند فروش را افزایش داده و به ایجاد جامعه ای از طرفداران برند شما کمک کند.

اما در میان منابع مورد استفاده، چند سایت و وبلاگ هستند که محتوای آنها کلیدی‌تر است و عملاً در سطح جهان، مرجع محسوب می‌شوند. در مجموعه درس‌های SEO چیست در متمم می‌کوشیم مبانی کلی سئو، کاربردها و نکات کلیدی در آن را خدمت شما ارائه کنیم. این نکته را تقریباً همه پذیرفته‌اند که بزرگترین و ارزان‌ترین و معتبرترین مسیر ورود به یک سایت موتورهای جستجو هستند. اما سئو کلاه سیاه، می‌کوشد با شناسایی نقطه ضعف‌ها و محدودیت‌های الگوریتم‌های سئو، سایت را به شکلی بهینه سازی کند که رتبه سئو بهتری به دست بیاورد. گاهی اوقات، کسانی که با SEO آشنا نیستند،‌ آن را به عنوان یک جانشین رایگان برای بازاریابی و تبلیغات در نظر می‌گیرند. مردم جهان روزانه بین ۶ تا ۷ میلیارد بار از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند (منبع).

۳۹% از دیجیتال مارکتر ها از طریق بخش بندی به نرخ باز شدن ایمیل​ بهتری دست پیدا می کنند. هرچه لینک‌های خارجی محتوا طبیعی‌تر باشند، الگوریتم گوگل آن را معتبرتر می‌داند. برای ترکیب مؤثر بازاریابی و تبلیغات، لازم است این دو مفهوم را به گونه‌ای هماهنگ کنید که یکدیگر را تقویت کنند. به‌طور کلی، بودجۀ بازاریابی معمولاً گسترده‌تر است و تبلیغات، هزینه‌های کوتاه‌مدت اما در برخی موارد، بیشتری دارد. اعتبار را می‌توانید به صورت ماهیانه (۱۶۰ هزار تومان)، فصلی (۴۲۰ هزار تومان)، نیم‌سال (۷۵۰ هزار تومان) و یکساله (یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان) بخرید. SEO همچنین، یک کمپین تبلیغاتی نیست که به عنوان یک پروژه با بودجه‌ای مشخص و در یک محدوده‌ی زمانی مشخص، اجرا شود.

● اطمینان از واکنش‌گرا بودن ایمیل‌ها (responsive) برای نمایش درست در دستگاه‌های مختلف. ● اجتناب از استفاده زیاد از علامت تعجب یا کلمات بیش از حد تبلیغاتی که ممکن است ایمیل شما را به عنوان هرزنامه شناسایی کند. تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به وبین سئو می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد. مشتریان امروز مشتریانی هستند که در اینستاگرام دارند ویدیوهای ۵ ثانیه ای می بینند ویدیوهای یک دقیقه ای می بینند. در اینجا سرویس دهنده های ایمیل Drag & Drop، محیط و بستر کاری را برای افراد مبتدی بسیار ساده و راحت کرده اند. یک ترند جدید ممکن است پاسخ مسأله قدیمی باشد و شما همیشه می توانید از استراتژی های جدید، چیزهای تازه ای یاد بگیرید.

در اینجا لازم نیست منابعی مانند سوخت را برای سفر، چاپ و غیره مانند روش‌های بازاریابی سنتی خرج کنید. این لینک‌ها نشان می‌دهند محتوای سایت شما آن‌قدر معتبر هست که منبع سایت‌های دیگر باشد. در صورتی که سؤالی دربارۀ تفاوت بازاریابی و تبلیغات یا نحوۀ ترکیب این دو مفهوم با یکدیگر دارید، از طریق بخش نظرات همین مطلب، با ما در ارتباط باشید. هم‌چنین دوره های صوتی آموزشی متنوعی هم در متمم وجود دارد که فهرست آن‌ها را می‌توانید در فروشگاه متمم ببینید. شما با عضویت رایگان به عنوان کاربر آزاد متمم می‌توانید به حدود نیمی از چند هزار درس متمم دسترسی داشته باشید.

ارسال ایمیل با هدف آگاهی مخاطب از سبد خرید رها شده، یاد آوری به او و تشویق به خرید انجام می‌شود. رایج ترین معیارهایی که بازاریابان به آن نگاه می کنند، نرخ بازشدن ایمیل، نرخ کلیک ایمیل، نرخ لغو اشتراک و نرخ پرش از آن است. بازاریابی ایمیلی شکلی از بازاریابی دیجیتال است که از ایمیل برای ارتباط با مشتریان بالقوه، افزایش آگاهی از برند، ایجاد وفاداری مشتری و بازاریابی استفاده می‌کند. یکی از محبوب‌ترین ابزارها برای ایمیل مارکتینگ است که امکاناتی مانند ارسال ایمیل‌های اتوماتیک، تحلیل داده‌ها و طراحی قالب‌های جذاب را فراهم می‌کند. به همین دلیل ارسال ایمیل هنوز هم خیلی خوب جواب می‌دهد و می‌توانید روی آن حساب ویژه‌ای باز کنید، به شرط اینکه اصولی و درست از پتانسیل‌های آن بهره بگیرید.

در نتیجه، محتوای استاتیک دیگر کافی نیست و باید از عناصر تعاملی برای حفظ کاربران و بهبود سئو استفاده کرد. اگر مدیر یک سایت یا کسب و کار هستید، حتما تمایل دارید که بدانید چگونه میتوان ایمیل مارکتینگ را بصورت رایگان انجام داد! تجارت الکترونیک بسیار فراتر از انتشار محصول یا خدمات در سایت و انتظار برای بارش مشتریان است. با ثبت‌نام در سرویس ایمیل مارکتینگ نجوا ۲۰۰۰ ایمیل رایگان به شما تعلق می‌گیرد. هر زمانی هم به ارسال ایمیل بیشتر یا استفاده از امکانات حرفه‌ای نیاز داشته باشید، می‌توانید خیلی راحت پلن خود را ارتقا دهید و برخلاف نمونه‌های خارجی، هزینهٔ مورد نظر را به صورت ریالی بپردازید.

از URL های کوتاه و توصیفی استفاده کنید و ناوبری سایت را به گونه ای طراحی کنید که کاربران به راحتی به اطلاعات مورد نظر دسترسی پیدا کنند. حال که با ایمیل مارکتینگ آشنا شدید، با ما همراه باشید تا نکات و جزئیات بیشتری از آن را به شما توضیح دهیم. اکیدا پیشنهاد می‌کنیم با مطالعه مقاله بازاریابی، ابتدا ذهنیت درستی از این نوع شیوه‌های تبلیغاتی به دست آورده و سپس به مطالعه این صفحه ادامه دهید. اگر عناوین ایمیل جذاب نباشند یا زمان ارسال مناسب انتخاب نشود، ممکن است کاربران ایمیل را باز نکنند. ابزاری ساده و کاربرپسند با قابلیت‌هایی مانند طراحی ایمیل‌های حرفه‌ای و زمان‌بندی ارسال.

اما باید به خاطر داشته باشیم که توجه به اصول سئو اگر به شیوه‌ای علمی و دقیق و تخصصی انجام شود، اتفاقاً راهکاری زمان‌بر، دشوار و گران‌قیمت است. طبق تحقیقاتی که در آمریکا انجام گرفته ده دلار بابت هر عضوی که شما میگیرید هزینه می شود . © ۱۴۰۲ تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به نیک مارکتینگ (مازیار نیک بخش) است و هر گونه کپی‌برداری پیگرد قانونی دارد. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. ● اجتناب از استفاده زیاد از کلمات کلیدی که ممکن است ایمیل را به عنوان اسپم تشخیص دهند.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری